"Shánět v červnu škrabošky Mikuláše a čerta byl jeden z nejtěžších úkolů, jaké jsem kdy plnil" podotkl Saturnin, poté co vyhnal tetu Kateřinu s Miloušem z hausbótu svého pána. Neopomněl dodat, že taky mohl sehnat ty hlodavce, což by nebyl v červnu takový problém.
Připadal jsem si obdobně, kdy jsem sháněl doprovod na koncert Alexandrovců. Málokdy se mi stává, že jsem označován za rusofila, či podporovatele Vladimíra Vladimíroviče Putina, nebo dokonce za zastánce režimů, vedoucích k potlačování práv a svobod občana.
Je zajímavé, jak moc se lidi bojí vylézt z ulit svých zažitých představ a porovnat si to, co si myslí o svém okolí se skutečností. Co kdyby zjistili, že se mýlili? Zřejmě by si museli přiznat chybu. A to bolí. A moc.
Je přece tak pohodlné žit si ve svých představách.
Děkuju všem ženám, které mi sdělily, že nemají zájem a upřímně mi napsaly, proč že je dané téma nezajímá. I toto je pro mě rozšířením obzorů a děkuju za to.
Do Ostravy jsem toho dne přijel s tím, že jdu na koncert sám, nicméně jsem ještě jen tak past blind zkusil zavolat pár kámošům, což standardně nedělám. Jednalo se o nápad, který se vyplatí. Najednou už jsme byli dva. A nyní už k samotnému koncertu.
Gregoriálni se rozhodli vyprodat cca třetinu hlediště a koncertovali jednou. Alexandrovci zpoplatnili defakto celé hlediště plus celou herní plochu a pořádali koncerty dva. Obsazenost byla cca tříčtvrtinová na prvním koncertu. Když jsem pak viděl chumly lidí přicházejících na druhý koncert, tak si myslím, že musel být minimálně obdobně obsazený.
Z mého osobního pohledu si dovolím říct, že to nebyl úplně můj šálek čaje. Ruské lidovky mi moc neříkají, světových hitů bylo jak šafránu a slovenské lidovky na závěr mě taky moc nerozparádily. Píseň "Katusa", kterou jsem znal jako jedinou v podání jejich souboru, zařadili až na úplný závěr. Toto je jeden úhel pohledu.
Nyní ted druhý pohled:
Orchestr vyladěný na jedničku, sbor, který dokázal rezonoval celou halou bez použití reproduktorů, tři operní pěvci, jejichž dechovou výdrž by mohl kdekdo závidět a nakonec i baletní soubor třinácti mužů a sedmi žen - to vše sladěné do jednoho dokonalého celku.
Zatím jsem ještě neviděl taneční soubor, který by svým vystoupením popíral gravitační zákon - ale tady to takto vypadalo. Jak jinak popsat výskok, při kterém se aktér dotkne špičkami prstů natažených rukou špiček svých bot ve výšce svého nosu, což je v tu chvíli něco kolem metru třiceti. Tímto způsobem přeskáče celé jeviště. A za ním další, který obdobně překorzuje jeviště s kozáčkem. A což teprve ten, který se rozhodne tento prostor překonat po čtyřech, ovšem břichem vzhůru - ne, nevím, jak se tomuto pohybu říká, vím jen to, že to vypadalo, jako by měl všechny ruce i nohy téměř pořád ve vzduchu. Toto byla však "jen vložka" samotného koncertu.